Veilige en industriële gegevensoverdracht

Ben je vertrouwd met de verschillende aspecten van klassieke netwerkbekabeling? Als het gaat om het uitrusten van een kantoorgebouw met de noodzakelijke infrastructuur voor moderne IT, heb je kennis van zowel de technologie als de bijbehorende producten? Maar nu sta je voor de uitdaging om ook verbindingen te implementeren in de productieruimte van een industrieel bedrijf? Dan bent u bij ons aan het juiste adres!

Het is algemeen bekend dat er speciale vereisten zijn voor de netwerkinfrastructuur in productieomgevingen. Zo moeten connectoren of kabelverlengstukken worden beschermd tegen stof en vocht. Verbindingen moeten ook goed blijven zitten wanneer ze regelmatig worden blootgesteld aan trillingen of zelfs schokken.

Om deze reden wordt vaak niet de bekende RJ-45 stekker gebruikt, maar de zogenaamde M12 stekker, die in zijn vorm als een "X-gecodeerde stekker" een uitstekende overdrachtskwaliteit biedt naast zijn industriële geschiktheid. Maar een veilige verbinding kan ook tot stand worden gebracht met de bekende RJ45 door middel van speciale beschermingsmaatregelen.

Hier willen we graag een fabrikant introduceren die alle genoemde eisen kent en deze met zijn producten kan vervullen: de firma METZ CONNECT. Wij bieden een gevarieerde mix van producten van METZ CONNECT (ook bekend onder de merknaam BTR), die inzicht geeft in de diversiteit van hun portfolio voor industriële netwerkbekabeling.

Heb je verder advies nodig voor een aankomend bekabelingsproject in een productieomgeving? Of ben je op zoek naar andere producten die geschikt zijn voor industrieel gebruik? Bezoek dan onze online shop of bel ons, we adviseren je graag.

Meer dan 10 jaar geleden werd het bedrijf METZ CONNECT opgericht, dat BTR en andere merken samenbracht onder één bedrijfsparaplu.

Met zijn merk BTR Netcom is METZ CONNECT een van de technologische leiders op de markt van passieve netwerktechnologie. Iedereen die een hoogwaardige data-infrastructuur wil bouwen, doet er goed aan de producten van dit bedrijf te gebruiken.

METZ CONNECT Industrial Networking

Alle producten van het merk METZ CONNECT